2013. december 11., szerda

A mellkas leszorításának kilencparancsolata

Íme néhány fontos tanács a mellkas biztonságos szorításához!









  1. Soha ne viselj olyan mellkasszorítót (bindert), vagy más szorítóeszközt, aminek az anyagában nincsen gumiszál. Viselés közben is kényelmesen kell tudnod ki- és belélegezni.
  2. Soha ne viselj egyhuzamban 12 óránál tovább egy szorítót. Az optimális viselési idő 8 és 10 óra közt van, de minél kevesebb, annál jobb. Próbálj egy nap olyan kevés ideig szorítót viselni, amennyit csak meg tudsz állni!
  3. Alvás közben sose viselj szorítót. Ilyenkor az izmaink ellazulnak és lelassul a légzésünk. Ha túl szoros lenne a szorító, könnyen apnoés tüneteket idézhet elő (megáll a légzés alvás közben) valamint  megkönnyítve a folyadékok felgyülemlését, tüdőgyulladást okozhat.
  4. Ha sípolva, vagy zihálva veszel levegőt, AZONNAL vedd le a szorítót, és köhögj erőseket, hogy felszabaduljanak a lekötött folyadékok. Ez azt is jelenti hogy túl sokáig vagy túl szorosan hordtad a szorítót.
  5. Ha 24 órán túl is sípol a légzésed vagy folyadékot érzel a tüdődben, menj orvoshoz! Ne hagyd figyelmen kívül az intő jeleket, mert tüdőgyulladásra figyelmeztethetnek.
  6. Mindig köhögj, miután levetted a szorítót. Ezáltal felszakad az esetlegesen felgyülemlett folyadék a tüdődből, valamint csinálj pár tornagyakorlatot és végy mély levegőket, hogy kinyíljon a tüdőd.
  7. Ha az izmaid zsibbadni vagy görcsölni kezdenek a szorítástól, pihentesd őket. Az izomgörcsöket magnéziumszegény táplálkozás is okozhatja. Sok tesztoszteron használó panaszkodik izomgörcsökre, amit magnéziumkezeléssel lehet orvosolni. Mindig beszéld meg az orvosoddal, mielőtt bármilyen kezelésbe fognál!
  8. Hosszútávon  (hónapok vagy évek alatt) a szorítástól elgyengülnek a mell szövetei, aminek következtében megereszkedhetnek. Ez akár zavar, akár nem, tudnod kell, hogy úgy is marad. Minél kevésbé rugalmasak a szövetek, annál kevésbé lesznek ellenállóak amikor leszorítod őket.
  9. Olyan szorítót vegyél ami épp annyira fogja le a melleket, hogy eltakarja őket, amikor viseled, de nem szorítja a bordáidat is. 
További cikkek a témában:

Írta: Zachary
Eredetileg megjelent: The Art of Transliness
Fordította: Várnagy Emma